انجام ۲۰۰ عملیات آتش‌نشانی مرتبط با سیل مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) غربالگری جنین ممنوع شده یا استاندارد؟ محمد، دومین نام پرطرفدار پسران در انگلستان شد! تداوم بارش شدید باران و تگرگ در خراسان‌رضوی | انسداد ۳ مسیر جاده‌‌ای در استان (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوت یک موتورسوار براثر تصادف در میدان استقلال مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعداد تماس‌های اورژانس مشهد رکورد زد | از تماس‌های غیراورژانسی بپرهیزید (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) احتمالاً دیگر بارشی به این میزان در مشهد نداریم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای مرحله دوم طرح هوشمند کنترل سارقان با پابند الکترونیک امتحانات نهایی دانش‌آموزان لغو شد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ناتوانی در صدور کارت امتحانات نهایی به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی | شدت بارش‌ها از روز یکشنبه کاهش می‌یابد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دانش‌آموزان بدون کارت امتحان نهایی، به مدرسه یا میزخدمت مستقر در نواحی آموزش‌وپرورش مراجعه کنند میدان امام علی (ع) به امام حسن (ع) بسته شد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از سکه ولایت عهدی امام رضا(ع) در مشهد کشف ۴۰ کیلوگرم چای تریاکی در فرودگاه امام (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حضور ۳۸۰ پزشک و پرستار در شهرستان‌های خراسان‌رضوی (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی حوزه سلامت مشهد برای مواجهه با حوادث احتمالی ناشی از سیلاب بیش از ۴ هزار تماس با اورژانس مشهد درپی بارش باران‌های سیل‌آسا خسارت ۴۵ هزار میلیارد ریالی سامانه بارشی اخیر به بخش کشاورزی خراسان‌رضوی تاکنون (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۱۹۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در مشهد ایجاد شد

  • کد خبر: ۱۱۹۲۸
  • ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷
۱۹۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در مشهد ایجاد شد
مدیر کل هماهنگی و نظارت بر حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: امسال ۱۹۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در مشهد ایجاد شده که سال آینده ۷۰ کیلومتر دیگر به آن افزوده خواهد شد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ علی اصغر نیشابوری افزود: تا پایان سال گذشته ۱۲۵ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در مشهد ایجاد شده بود که امسال ۶۵ کیلومتر دیگر به آن افزوده شد.

وی ادامه داد: قرار است تا پایان سال ۱۴۰۵ مسیر‌های مخصوص دوچرخه‌سواری در مشهد به ۲۶۵ کیلومتر برسد که این امر زودتر از موعد محقق خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت حمل و نقل پاک و انسان محور گفت: نوسازی اتوبوس‌ها و تاکسی‌های دارای عمر بیش از ۱۰ سال مورد نظر است که در این راستا امسال یکصد دستگاه مینی بوس نوسازی شده و تا پایان سال جاری نیز ۲۵۰ دستگاه تاکسی و نیمه نخست سال آینده هم یکصد دستگاه اتوبوس در مشهد نوسازی خواهد شد.

نیشابوری افزود: توسعه حمل و نقل عمومی همواره در دستور مدیریت شهری است و تا پایان امسال دوچرخه اشتراکی و سیستم جدید دوچرخه همراه با دوچرخه‌های جدید فعال می‌شود که زیرساخت‌های آن نیز در حال آماده شدن است.

رییس گروه تخصصی ترافیک سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی هم گفت: در برنامه سوم توسعه پیش‌بینی شده بود که ۷۵ درصد تردد شهروندان با وسایل حمل و نقل عمومی باشد که اگر این کار انجام می‌شد و تاخیر نداشتیم با آلودگی هوا مواجه نبودیم.

مهدی نقیبی بیدختی افزود: حمل و نقل انسان محور، ایجاد شرایط مطلوب فنی، اقتصادی، اجتماعی، رفاهی، ایمنی و زیست محیطی برای زندگی شهری است که در این راستا باید حمل و نقل ایمن، ارزان، سریع، با حداقل آلودگی، بدون اسراف در منابع سوخت و با مسیر‌های راحت انجام شود.

وی با تاکید بر مدیریت عرضه و تقاضا و بهینه سازی و کنترل، توسعه کمی و کیفی زیرساخت‌ها، هدایت شهروندان به سوی استفاده از وسایل نقلیه عمومی و دوچرخه‌سواری ادامه داد: رفتار رانندگی نیز باید اصلاح شود.

نایب رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: حمل و نقل انسان محور تنها به ایجاد مسیر دوچرخه‌سواری، حمل و نقل عمومی و ایجاد مسیر پیاده‌روی عابرپیاده خلاصه نمی‌شود بلکه عارضه سنجی کاربری‌ها، رعایت اصول فنی در دسترسی کاربری‌ها و اصول ترافیکی و توجه به نیاز توانیابان هم مورد نظر است.

داریوش معظمی افزود: وقتی سلسله مراتب شهری را رعایت کنیم به حمل و نقل عمومی انسان محور کمک می‌کنیم. عارضه سنجی کاربری‌ها، رعایت اصول فنی در دسترسی کاربری‌ها، رعایت ضوابط ترافیکی در جانمایی کاربری، مدیریت توقفگاه خودرو، افزایش ایمنی در سیستم بویژه برای عابران پیاده و معلولان و دوچرخه سواران، طراحی سیستم یکپارچه حمل و نقل، پیوستگی و طراحی پیاده‌رو‌ها و توجه به نیاز توانیابان، همه جزو حمل و نقل انسان محور است.

سیزدهمین همایش تخصصی حمل و نقل و ترافیک خراسان رضوی با موضوع "حمل و نقل انسان محور" ۲۵ آذر ماه با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی و شهرداری مشهد در این شهر برگزار خواهد شد.
 
منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->